esmaspäev, 7. september 2015

Zonda ja kool

Hola!
Eestlased ja argentiinlased ja muulased! Minu elu Argentiinas on endiselt tõeliselt lill!! Päev päevaga tunnen kuidas suurepärane muutub suurepärasemaks ja seda on igapäevaga aina keerulisem siia blogi müüride vahele mahutada, mitte et ma ei tahaks kirjutada vaid ma ei suuda, koguaeg on niii palju asju millest kirjutada ja aina tuleb juurde... Oh jah, nagu tavaliselt taas esimene lõik tuleb vaid sellekst kui tore on :D Aga olgu jätkaks veidi asjalikumalt siis. Nimelt on nagu ma juba ütlesin on toimunud vahepeal omajagu:

  • Käisin koos õtuga spinningu trennis. Kel aimugi pole mis imeloom see spinning on, siis tegu on rattaga sõitmisega siseruumis (ratas edasi ei liigu) ja kui jalad väntavad siis kätega tehakse erinevaid harjutusi. Mulle jubedalt meeldis, sest see võttis kiiresti läbi + muss oli jube hea :D
Mina spinnimas
  • Päev enne spinningut käisin kahe klassikaaslasega jooksmas. Jooksime linnaäärsel jalgrajal ja pargis, mis selle lähedal oli. Siin on jalgrattaraja ääres väikesed treeningpargid nagu Eestis mõnes kohas. Lisaks jooksmisele rääkisime päris palju juttu. PS. kumbki neist inglise keelt ei valda
Sportimas

  • Ükspäev oli minust Mendoza raadios juttu. Seega olen nüüd kohalik kuulsus 3x nii suurel maa-alal kui Eesti. Täiega huvitav on kuulata, kui inimesed küsivad, kas sa oled see eestlane kellest raadios räägiti? :D
  • Tegime perega kohalikke magustoite flani ja gelatinat, ma ei pidanud pettuma, need olid suurepärased.
  • Käisin Rafaga kontserdil, mis toimus CiudadEste bolichel, kontselt oli super!!
Lisaks muidugi tavapärased tegevused nagu kool, perelõunad ja õhtud, boliche ja hispaania keele õppimine (selle viimasega on nii, et mõni päev, tavaliselt õhtuti 22 ja 23 paiku olen ma suuteline rääkima vigases hispaania keeles isegi Eesti ajaloost ja muust säärasest, samas mõni hommik ei saa ma kõige tavalisematest asjadest aru)


ILM

Avastasin, et mulle on palju küsimusi ilma osas esitatud, seega ilmselt on see teema vähe kaetud ja parandan seda viga.

Tavaline ilm
Tavaliselt on siin  päeva aeg T-särgi ilm ja mõnikord ja käin topiga, aga pikkadest pükstest pole loobunud veel, kuigi kraadidest rääkides selline 22-27 kraadi on tavaline. Päike paistab u 8-20 igapäev.
Öösiti on alla 10 kraadi ja käin tagi + dressikaga.
Zonda
Aga siis on siin üks huvitav ja omanäoline ilmastikunähtus nimega zonda. Tegu on sooja ja kuiva tuulega, mis tuleb Andidest. See tuul tähendab, et siin muutub igapäev täiega: ära jäävad kool ja töö ning kohalikud püsivad terve päeva majas, sest see tuul pidavat tekitama peavalu ja nina verejooksu. Mina, julge extranjera, loomulikult läksin siiski selle ilmaga õue ja ei kahetse, minuga ei juhtunud midagi, ei peavalu ega nina verejooksu, ei tea kas minu organism on tuultega harjunud vms?? Pean nentima, et zonda on mu lemmik ilmanähtus üldse, sest siis on päevaaeg talvisel ajal 30 kraadi ja öösel võib samuti topiga ringi silgata ja kui meeldiv on kui tuul mis sasib juukseid on soe, lihtsalt võrratu!!!!
Samas peale zondat on ilm eriliselt külm ja esineb harv võimalus talviseks vihmasajuks, mida sel korral ei juhtunud. Umbes 3 päeva oli vaja päeva aeg dressikat kanda ja öösel väljakäimist ei harrastanud. Siiski jään järgmist zondat ootama, ehk pole see külm ka pärast enam nii hull, sest käes on varakevad.

KOOL

Olen koolist ka varem kirjutanud, aga mitte kuigi palju korralduslikust poolest, sest pole aru saanud, aga nüüd kus juba 3 nädalat koolis käidud vahelduva eduga saan veidi rohkem kirjutada.
Minu kool Colegio Medalla Milagrosa on väike secundary escuela. Koolis on vaid 5 klassi. Üks 1. 2. 3. 4. 5.klass - Eesti mõistes siis klassid 8. 9. 10. 11. 12. Argentiinas ongi süsteem nii, et esimene kooliaste on 7 klassi ja siis teine kooliaste 5 klassi (kas juba kirjutasin sellest?) Mina käin 5. klassis, seega endast 1 aasta vanematega. Kool algab kell 14.00 igapäev (aga hilinetakse tihti ja selle vastu midagi kool ette ei võta). Sama lugu on koolivormiga, seda peaks kandma igapäev, aga praktikas mingi osa kannab igapäev ja mingi osa vaid vahel harva, (minul polegi koolivormi hetkel).
Tundide osas on erinevus samuti päris suur Eestiga. Ükspäev mõtlesin, et siia tulles ei saa olamas olla võimalust hinnete ülekandmiseks mingil juhul, sest ained erinevad suuresti. Minu kool on humanitaarkool, seega põhiained on: sotsioloogi (igapäev), eetika, psüholoogia (mu lemmik), kirjandus, ajalugu, matemaatika (1-2 korda nädalas), kehaline, inglise keel (1 kord nädalas). Mul puuduvad sootuks ained nagu bioloogia, keemia ja füüsika (milline kergendus).
Õppemeetoditeks on küsimustele vastamine, tekstid, vahel filmi vaatamine või netist otsimine. Pidevalt peab tegema PowerPointe, minu esimesed 2 tuleb ette kanda sellel nädalal 1 inglise keeles ja teine hispaania keeles, iseenda ja Eesti kohta. Üldiselt mina tundides teen eraldi ülesandeid praegu, kuna õpetajad räägivad megal kiirusel. Tõlgin tekste hispaania-inglise keelde ja vastupidi ja vastan küsimustele hispaania keeles, Google translate tänan et oled mu sõber!! Omaette vaatepilt on siin inglise keele õpe. Minu esimene inglise keele tund oli see reede ja juhtus olema just test passive voice kohta ja loomulikult tegin mina selle kaasa, VABATAHTLIKULT. Kui olime testid kätte saanud hakkasin mina ülesandeid täitma, mis olid grammatiliselt isegi üllatavalt rasked. Samas õpetaja tõlkis kõik küsimused ja laused õpilastele hispaania keelde, sellest hoolimata andsid päris paljud oma testid tagasi samasugustena nagu nad need saanud olid. Mind panigi imestama, et grammatiliselt õpitakse üsna keerukaid asju, samas enamus õpilaste sõnavara on tasemel, et peale Hello mitte midagi öelda ega kirjutada ei oska. Siinkohal tänan oma Eesti inglise keele õpetajaid.
Tundide pikkused on siin minu arvates erinevad. Esimene tund on 15.30 ehk 1,5 h aga järgnevad tunnid muudkui lühenevad on u 45 minta, aga tundide pikkust on raske hinnata, sest kellahelinale reageeritakse vastavalt vajadusele. Vahetunnid on ka vist erinaved, perdon, mul pole kella, sisetunne :D Vahetundides minnakse tavaliselt klassit välja kooli sisehoovi jalutama ja juttu rääkima. Populaarne on ka toiduputka: minu tavalised valikud on turron ja cereal vanilla, mis kokku teevad 8 peesot. Mis on väga odav, umbes pool eurot.
Üldiselt kool muutub minu jaoks igapäevaga aina lahedamaks, sest suudan järjest rohkem rääkida, mis tähendab, et saan vestelda kaaslastega. Kõik on jube sõbralikud, tahavad rääkida ja kui ei taha, siis teen ise juttu ja siis hakkavad tahtma ;) Osad mu sõbrad ongi võtnud eesmärgiks õpetada mulle hispaania keelt vahetunniti, kuna õppeprogrammis mul keeleõppetund puudub. Kuna olen selles koolis esimene vahetusõpilane, siis ei ole neil varasemaid kogemusi kuidas toimida, seega alguses pidin omale tunnitegevust küsima ise, aga nüüd õpetajad juba teavad kuidas mu sõnavara laiendada jne. (Õpetajad on siin täiega vastutulelikud, mis on nii lahe.) See nädal hakkan üritama ka grammatikat pusida, kuna mind häirib, et ma siiani julmalt sõnade pööramist erianud olen ja jube tahtmine on hakata rääkima ka teistes ajavormides kui olevik. Hetkel vähemalt olen tahtmist täis, eks näis mis saama hakkab :D 
Kooliklõpsud (vahetund vol1)

Vahepeal oleme ikka asjalikud kaaa

Vahetund vol 2

Täna käisime perega Ande kaemas väga lähedalt ja võin teile kinnitada, et Andid on lihtsalt parimad. Nii majesteetlikud, eriilmelised, üllatavad. Aga need laused olgu siin justkui promoks mu järgmisele postitusele, mis tuleb sellest tripist.

PS. Lisan siia ka oma lemmiklaulu, lihtsalt kui kedagi siinne muusika huvitab, sest ise olen juhuslikult täiega sõltuvuses sellest laulust :)



Päikest ja kaunist Kevadet siia ja kuldset sügist Eesti!
Silvia

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar