teisipäev, 18. august 2015

Minu uus pere!!!

Õed ja vennad
Ja siis see algas, astusin välja suurde ruumi, kus olid inimesed vasts ootamas. Vastas oli loomulikult ka minu pere. Neil oli kaasas sildid, et ma nad ära tunneks, loomulikult ma oleks nad ka ilma ära tundnud. Mulle tuli vastu oi kui plaju inimesti, lausa silme eest mustaks võttis: ema, isa, õed ja 2 venda + Sebastiani sõber Renzo, kes räägib päris head inglise keelt. Nad tulid kõik kohe ümber minu ja tervitasid ja olid jube jutukad ja toredad. Mina olin loomulikult rohkem närvis kui lähima 3 aasta jooksul kunagi juhtunud on. Lennujaamast välja astudes oli tõesti jahe, nüüdseks võin öelda, et siis ongi õhtud jahedad, alla 5 kraadi.  Istusime autosse ja sõit mu uude kodu võis alati. Sõit ei olnud pikk minu jaoks, ca 50km pikk teekond möödus rääkides, põhiliselt Renzoga, kes küsis minult asju ja näitas ümbrust. Olin üllatunud, et ma läbi pieduse mägesid ei näinud. Kodus ootas mind veel inimesi ja suur pizza. Kuigi kell oli 1 öösel ja ma olin ennist väsinud olnud oli emotsioon nii suur, et ajasin perega juttu, näitasin pilte Eestist ja mu Eesti perest ning proovisime Eestist kaasa toodud toite kuni kella 4. Seejärel maandusin rampväsinult voodi, oma uue õe kõrvale, kellega ma tuba jagan.

Mu Argentiina vanemad

Järgimne päev ärkasin alles, kell 1. Õnneks polnud ka mu õde Karina veel ärkvel. Samuti polnud ärganud veel hilja peolt tulnud Karina ja ta sõbranna Karla. pean kohe mainima, et mulle üllatuseks siin kõigil on kasutusel ainult hüüdnimed. Ema hüüdnimi on Cladis, isa Mario, vend Sebas, vend Ema, vend Claudio, õde Kari, õde  Dani + koerad Sammy, Teddy ja Tina. Kohe peale ärkamist toimus traditsiooniline musitamine, majas oli ka külaline juba. Minu üllatuseks läksime esimese asjana autoga mägesid vaatama. Funfact auto on hispaania keeles auto. Mäed olid viinamarja istanudste taustal tõest majesteetlikud ja tegime neist hulga pilte. Kuigi tundus, et need võiks lähedal olla, öeldi mulle, et need on Juninist ca 200 km kaugusel. Teel tagasi koju nägime veel gautšosid hobustel, apelsine ja palme :D






Junin ise on väike linn, umbes 40 000 elanikku. Linn on jagatud blokkideks, nt minu kool on majast 3 bloki kaugusel. Kõik majad on linnas juba väikesed minum mõistes, kõik on ühekordsed ja majad on üksteise vastas, pole mingit aeda vahel. Ka minu maja on siin selline. See tundub väike väljast vaadates ja meie mõistes on ka seest väike, arvestades kui plaju inimesi siin pidevalt elab.
Taas autoga koju jõudse algas Asado ehk grillimis aeg, hostisa püstitas garaaaži ette grilli ja varsti võis söömaaeg alata. Lõunaks tuli majja kokku veel hulgim sugulasi, vendi, nõbusid, vanaema ja sõpru, kuna tegu oli miski suguse pühaga, mis sarnaneb Renzo jutu järgi isadepäevaga. Asado oli tõesti meeletult hea, proovisin veiseliha šaslokki, vorste ja kana. Pärast lõunal jõime veel matet, mis muidu mulle täitsa maitseb. Laagsris joodud mate oli kibe ja suhkruta, aga minu pere joob magusat suhkruga matet, mis mulle meeldib. Peale  mate aega, läksime koos Renzo, Seba ja Kariga jäätist ostma. Umbes 4 bloki kaugusel asus võimas jäätise kohvik. Kohvikus oli reaalselt 30 sorti jäätiseid ja nied sai kaasa osta pakkidega, vahvlited ja pulgaotsas -  nagu ise soovid. Nagu selgus on siin see üldse väga levinud, et igalpool on väikesed kommipoed, 100 sorti kommi ja jäätise kohvikud ja muud butiigid. Lihtsalt kõik nad on tänava ääres ja väikesed.

Asado

Pere lõuna
Mate



Kodus sõime jäätist, mängisime Xboxiga tennist, mina harjutasin lugemist sispaania keeles väikestele sugulastele ja tegime väikese tiiru nende quatrocycloga. Õhtul kui juba pimenes läksime Mendozasse suurde kaubamajja šoppama. Tõesti seal oli igatsorti poode, kõik olid küll juba tillukesed, aga neid oli palju. Seal oli riide poode ja jalatsite poode (ketsi paari hind on kusagil 1000 peesot siin) ja ehtepoode ja jalgpalli klubi nänni poode (jalgpall on üldse siin jub etähtsal kohal, River Plate vs. Boca Juniors, minu peres on mõlema klubi pooldajaid, ja nad vaidlevad selle üle elavalt). Peagi väsisime šopingust ja suundusime McDonaldsisse sööma. Siinsed burgerid on jube suured, aga maitsvad ja lauda ei peagi enda järelt ise koristama. Peale kaubamaja külastust olin ikka hirmus väsinud, see paljude keelte rääkimin eikka võtab läbi. Suundusime Mendoza kesklinna. Seal elab üks mu vendadest. Ta elab kohe suure pea tänava San Martini ääres korteris, 5 korrusel, kust on jube hea vaade tänavale.

Mendoza Plaza Shopping

Mendoza peatänav


Peale tema külastust viisime mu õde Dani ära sõbranna juurde, sest tal oli vaja ülikooli minna järgimne päev e. täna. Sõbranna ema oli väga rõõmus minuga kohtumise üle. Tagasi teel jäin juba autos magama, sest väsimust on siin tõesti omajagu.
Mu pere siin on jube tore. Nad on kõik nii sõbralikud, koguaeg küsivad kas ma vajan midagi, nad on mulle teinud isagi hispaania-inglise väljendite lehe, et ma saaksin suhleda ka nendega, kes keelt nii väga ei oska, ehk siis suure enamusega perest. Nad koguaeg rõhutavad, et võin teha mida tahan ja ei pea sööma kui ei jaksa või ei taha, aga siiani pole neiks vajadust olnud. Nad on jube huvitatud Eestist ja küsivad keele kohta, eile õpetasin neile eesti keeles nädalapäevi. Minu jaoks on üllatav, et siin on maja koguaeg rahvast täis, sugulased, tuttavad, naabrib, vanavanemad, sõbrad, koerad. Kõik nad on koguaeg väga rõõmsad ja mõistavad palju nalja teha.


Huvitavaid tähelepanekuid;

  • nad käivad siseruumides välisjalanõudega
  • iga maja ees on prügikast mis näeb välja nagu mingi rauast korv ja seda tühjendab auto iga päev
  • Tänavate ääres on veekanalid, ainulaadsed kanalid, mis jooksevad läni Mendoza provitsi igale poole, pidid olema ainulaadsed maailmas
  • tänavalet pole ülekäigu kohti, minu üle kust tahad
  • teedel pole enamasti kiiruspiiranguid ja samas need on nii head, et kannatab kiirsti sõita, igatahes paremad kui Eesti teed, Mendoza teedel pole ka teemakse
  • siin on päeva aeg väga soe talve kohta 20 kraadi kusagil, teesärgi ilm ja öösel alla 5 kraadi, seega külm
  • majas on sees küte, radiaatorite näol, seega majas on ka öösiti õnneks soe
  • neil on populaarsed platvorm jalanõud naiste seas
  • minu pere on algselt pärit Itaaliast, generatsioone tagasi muidugi
Igatahes olen hetkel oma siinse eluga väga rahul, Mu pere on tore, loodus on imeline, toit on suurepärane ja homme lähen kooli ka. Nüüd on aga hommikusöögi aeg. 
Järgmise postituseni.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar